dinsdag 9 februari 2016

Weight Watchers - Week 2

Zoals jullie al kunnen zien, andere site, andere look. 
Dit een een fijner platform en kan de site meer indelen naar mijn eigen zin. Vind het ook leuk om meer met een site te kunnen doen dan alleen een blog bijhouden over mijn weg naar een gezonder leven. 
Wat ik helemaal leuk vind is om over bepaalde dingen mijn mening te geven, zoals over producten/concerten/motor rijden en noem zo nog maar op.
Wil deze site een stuk professioneler maken en meer indelen hoe ik het allemaal wil. Zou graag meer foto's willen gaan uploaden en als jullie dat leuk vinden ook filmpje's. 



Mijn eerste week afvallen zit er alweer op! Het is niet eens qua eten een omschakeling voor mij. Het is wel wennen dat ik nog een redelijk honger gevoel heb. Altijd heb ik veel te veel en vooral ongezond gegeten. 
Nu met Weight Watchers word je er echt bewust van wat je allemaal binnen krijgt. Toen ik een paar maanden geleden dat schema volgde voelde ik me wel goed, maar had eigenlijk geen benul wat ik echt binnen kreeg aan calorieën. Ik at toen wel een stuk meer en had echt een vol gevoel als ik had gegeten. Toen at ik helemaal niet gevarieerd. In de avond probeerde ik wel anders te eten. Ik mocht tussen bepaalde dingen kiezen. Overdag at ik altijd hetzelfde.
Wil ik nu een keer crackers in plaats van yoghurt, dan pak ik dat. Wil ik een croissantje? Pak ik dit gewoon. Ik tel mijn aantal punten nu per dag en ik eet flink veel fruit en rauwkost tussendoor. Dit zijn geen punten en het is eigenlijk nog lekker ook!

Het is veel gemakkelijker om te zeggen dat je eten gaat halen, zoals friet of een pasta. Eigenlijk ben je langer kwijt om iets te halen, dan het zelf klaar te maken. Koken is ook leuk!

Ik wil alleen nu meer Weight Watchers recepten ontdekken. Soms is het makkelijker om in totaliteit te weten hoeveel punten het is voor welke maaltijd. Dan hoef je minder na te denken. Gemak dient de mens, toch?

Als je het alleen over het gemakkelijke hebt, je weet nu beter wat gezond voor je is en wat niet. Je let vele malen beter op wat je koopt en eet. Ik keek daar totaal niet naar. Ik at natuurlijk wel veel groente, maar nu pak ik het meer en vind het ook lekkerder nu ik weet hoeveel punten al de andere producten zijn.

In 1 week tijd ben ik nu 2 kilo lichter. Ik ben nu het gewicht wat ik was toen ik de vorige keer stopte en dat geeft me hoop en kracht om door te gaan. Wetende dat dit niet een "dieet" is, maar een andere manier van eten.

Ik ga vooral zo door en ik hou jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen