maandag 29 februari 2016

Afvallen - Week 4 en begin week 5



Iets later dan normaal ben ik er met een nieuwe update.
Afgelopen week heb ik niet heel erg streng gedaan. Ik heb overdag soms te weinig gegeten en vooral ook te weinig gedronken. Het was voor mij moeilijk door wat stress en andere factoren om mijn normale ritme te blijven behouden. Dat is soms erg lastig.


Vorige week was ik toch wat afgevallen. Er was toen al 5.1 kilo af in 4,5 week tijd. Iets waar ik zeker trots op ben! Ik denk als ik deze week mijn weegmoment heb dat er niets af is, of misschien zelfs iets bij. Dat neem ik dan maar even voor lief en ga positief verder! 

Mijn zwakke punten:
Ik ben een emotie eter. Dat weet ik inmiddels wel. Hoe ik me voel heeft echt invloed op mijn eet patroon. Als ik moe ben heb ik geen zin om te koken en wil ik liever een vette hap. Zit ik goed in m'n vel en barst ik van de energie vind ik het helemaal niet moeilijk om me goed aan het eetpatroon te houden. Nu moet ik echt gaan leren om dit onder controle te krijgen en dan ook onder controle blijven houden. Tips? Ik hoor ze graag!

Water drinken blijft voor mij ook moeilijk. Het is wel te doen, maar alleen water is niet te doen. Zit geen smaak aan. Bij mij ligt ook de fout dat ik snel iets drink als ik dorst heb. Dat moet ik ook doorbreken. Veel beter gauw een slok drinken en dan ben je sneller aan je 1,5 liter water.

Aan mijn kleding begin ik toch al goed te merken dat ik af ben gevallen. Sommige broeken zitten al een stuk losser en sommige shirtjes en truien ook.
Het geeft me wel zo'n boost om door te gaan en nu toch echt mijn streefgewicht te bereiken! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten