woensdag 17 februari 2016

Twenty One Pilots in 013 (16-02-2016)





Gisteren was alweer de 4e keer dat ik Twenty One Pilots live heb gezien.
Voor mij was het de ontdekking 2 jaar geleden op Pinkpop. Ik had wel van de naam Twenty One Pilots gehoord, maar ik had er helemaal geen idee van wat de muziek was. Het enige wat ik wist van Twenty One Pilots is dat ze van hetzelfde platenlabel zijn als Paramore. Dat is 1 van mijn favoriete bands! Dan weet je al dat het goed moet zijn.


Ik liet me verassen op Pinkpop. Had geen nummer geluisterd en had geen idee wat ik kon verwachten. Toch is dat het leukste dat je geen idee hebt waar je naar gaat kijken. Maar wat werd ik weggeblazen toen ze daar in de Brand bier tent stonden. Wat een gigantische energie komt hiervan! Ze zijn maar met twee personen: Josh Dun die drums speelt en Tyler Joseph die piano speelt en zingt.
I was blown away! Zo goed, zulke gave muziek en teksten die je raken. 

De interactie met het publiek is ook goed. Ze praten zo goed als niet tussendoor, maar ze klimmen op het publiek, ja, je leest dit goed: klimmen op het publiek. Ze springen heen en weer en maken salto's, klimmen in de stellages van het podium, leggen platen op het publiek en dan op de platen staan en drummen ze hierop. 

Ik en een vriendin stonden hier zo van te kijken en we zeiden al snel dat we ze weer wilden gaan zien. Ze maakten gelijk bekend dat ze in november datzelfde jaar naar Paradiso op zouden treden. Dat was dus het 2e concert van ze.
Paradiso was ook geweldig. Ook een geweldige zaal, zeker als je weet welke namen daar allemaal hebben opgetreden.

Ons 3e concert was afgelopen 13 november. Dit was in Tivoli in Utrecht. Ja, dat was 13 november. Ik had voor en tijdens het concert helemaal niets meegekregen wat er in Parijs was gebeurd. Dat hoorde ik pas toen ik werd opgehaald. 
Het is helemaal raar, je gaat naar een concert, maakt plezier en je hoort dat er een aantal kilometers verderop tijdens een concert zoveel mensen zijn vermoord. Zo onwerkelijk, vooral omdat je zelf op die dag ook naar een concert bent geweest.

Gisteren, toen was het de 4e keer dat ik ze live heb gezien. De gemiddelde leeftijd was toch wel wat lager. Veel jonge meiden die gillend stonden te genieten. Mensen die mij kennen weten dat ik graag meezing en niet stil kan staan. Natuurlijk gisteren al helemaal niet! Zo verschrikkelijk goed, gaaf en onwijs top hoe hun dit elke keer weer flikken. De setlist was hetzelfde als van Tivoli, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik had wel graag gezien/gehoord dat ze een paar andere nummers van het nieuwe album zouden doen. Ook is het wel redelijk hetzelfde, maar wat ze doen, doen ze ook echt goed! Iedereen zingt en danst mee en je gaat helemaal op in de menigte. 

Wat kan ik er nog meer van zeggen? Het is helemaal top en het is meer dan geweldig. Echt een band waar ik veel van hou en veel aan de muziek en teksten heb. Zodra ik weet dat ze weer komen, ik zorg dat ik erbij ben!


Kijk ook eens een kijkje op:
http://www.3fm.nl/nieuws/detail/363973/Wie-zijn-die-gasten-van-Twenty-One-Pilots

Kijk ook eens op YouTube als je meer wil zien van deze geweldige band.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten